reklama

Kosenie trávy, stavba katedrály a prvý krok

Pokosil som trávu a nakŕmil ňou prasiatka. Ale to vlastne nie je dôležité. Pri tom kosení mi napadol jeden príbeh, ktorý som kedysi čítal.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Istý človek sa prechádzal na mieste, kde stavali katedrálu. Vždy, keď uvidel niektorého z robotníkov, spýtal sa ho, čo robí. Jeden odpovedal, že opracováva kameň, druhý, že zarába maltu, tretí muruje... Stretol tam aj akúsi starenku, ktorá triedila akési kamene. Spýtal sa aj jej: „Čo tu robíš ty?“ „Ja?“ - povedala starenka, „Ja predsa staviam katedrálu!“

Iste by sme ho mohli parafrázovať na viacero situácií či konaní v našom živote. Ja sa však zamýšľam nad svojím povolaním učiteľa. Ako by som v príbehu vystupoval ja? Povedal by som: „Ja sa mordujem s deckami“, „Ja učím a je to o ničom...“? Alebo môžem povedať: „Ja? Ja som UČITEĽ, ja stvárňujem ľudského ducha, ja druhým otváram oči, ja...“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečo takéto slová? Ľudo Sebelédi nás učiteľov, resp. tých, čo sme podpísali petíciu často vyzýval (aj vyzýva) na „zmenu v duši“. Na facebooku opísal viacero situácií z učiteľského života, na ktoré niektorí okomentovali, že veci zovšeobecňuje, alebo že to je príklad, ktorý je priveľmi jednostranný a podobne. Ja osobne som však v jeho príspevkoch videl práve rozmer tej spomínanej zmeny v duši. Jednoducho, že si musíme uvedomiť kto sme, o čo nám ide a čo tým chceme dosiahnuť a aj prečo je to dôležité. Keď aj uviedol nejaký príklad, pri ktorom si niektorí povedali, že je to možno jednostranný pohľad, alebo že je to príliš zjednodušené, ja som si práve vtedy uvedomil, čo mi tým chce povedať – poukázať na jadro problému, na naše učiteľské platy, na naše školstvo... na zmenu v duši. Podpis petície za lepšie školstvo bol prvý krok, ktorý hlavne pre nás učiteľov znamená veľa. Nestačí podpis, treba zmenu v duši a každý musí začať od seba, treba nosiť bledomodrú stužku, treba si uvedomiť, čím a kto sme a čo chceme, treba vykročiť do ulíc, treba byť presvedčení o tom, že staviame katedrálu!

Jozef Hlavatý

Jozef Hlavatý

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som učiteľ, manžel, otec, priateľ... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu